Angliški kompiuteriniai terminai


Kompiuteriniai terminai anglų kalba pagal abėcėlę


Terminai
Terminai

Kartais nutinka, kad kažkas, labiau nusimanantis apie kompiuterinę techniką, Jums pasako kažkokį terminą, tačiau Jūs jo nesuprantate. Arba nutinka ir taip, kad tą terminą perskaitote pačio kompiuterio ekrane, tačiau neįsivaizduojate, ko tas kompiuteris iš Jūsų nori ir ką nori pasakyti…
Tam tikslui, kad galėtumėte išsiaiškinti, ką reiškia vienas ar kitas terminas anglų kalboje, pasistengėme surinkti jų kuo daugiau ir pateikti abėcėlės tvarka. Patį terminą nurodome anglišką (koks sutinkamas šnekamojoje kalboje tarp „kompiuteristų“ arba pateikiamas paties kompiuterio ekrane), o paaiškinimą pasistengsime pateikti kuo aiškesnį lietuvišką.
Reikia pripažinti, kad visus terminus surinkti į vieną vietą ir nepriekaištingai išversti bei juos paaiškinti – sudėtingas uždavinys, tad jei rasite mūsų nepateiktą terminą arba nuspręsite, kad mūsų pateiktas terminas nėra iki galo teisingas – duokite mums apie tai žinoti, ir pažadame, pasitaisysime!


A


ACCESS TIME – laiko tarpas, reikalingas binariniam žodžiui (WORD) iš atminties bloko būti perskaitytam procesoriaus (CENTRAL PROCESSING UNIT (CPU)) arba laikas, reikalingas duomenims nuskaityti iš laikmenos.
ACCUMULATOR – registras atmintyje (REGISTER), esančioje aritmetiniame loginiame skyriuje (ARITHMETIC LOGIC UNIT (ALU)), kuriame laikoma aritmetinė informacija būsimiems procesams. „Akumuliatoriai“ yra tarpinė stotelė tarp ALU ir kitų kompiuterio komponentų.
ADDER – skaitmeninis loginis elektroninis įtaisas ALU terpėje, kurio paskirtis loginiu būdu sumuoti ir pernešti du ar daugiau binarinių skaitmenų.
ADDRESS – skaitmeninės informacijos vieta kompiuterio atmintyje (MEMORY UNIT), arba skaitmeninis kodas, kuris nurodo tam tikrą duomenų vietą kažkuriame iš įrenginių.
ALGORITHM – operacijų seka, kuri sprendžia loginę užduotį.
ALPHANUMERICS – terminas apibrėžia raidinius simbolius (nuo A iki Z) ir skaitmenis (nuo 0 iki 9). Terminas naudojamas nurodant kažkokia tekstinę informaciją.
AMERICAN STANDARD CODE FOR INFORMATION INTERCHANGE (ASCII) – 7 bitų binarinis kodas, siūlantis 128 skirtingas binarines kombinacijas standartinei amerikietiškai klaviatūrai. ASCII yra naudojamas 26 raidžių (didžiųjų ir mažųjų), 10-ties skaičių (nuo 0 iki 9), skyrybos ženklų ir specifinių klaviatūros kombinacijų užkodavimui mašinine kalba. Nors ASCII apima 128 skirtingus kodus, atskirai vienam kodui užrašyti naudojami tik 7 bitai. ASCII ženklai talpinami į 8 bitus (1 baitą), kur suteikiama vietos 128 ASCII kodams ir papildomai 128 ne ASCII kodams, siūlant 256 simbolių užrašymą. Šis 8 bitų kodas yra vadinamas „Išplėstiniu ASCII“ (EXTENDED ASCII).
ANALOG COMPUTER – neskaitmeninė sistema, kuri manipuliuoja linijiniais duomenimis arba duomenų perdavimu.
ARITHMETIC LOGIC UNIT (ALU) – kompiuterio dalis, kurioje yra išdėstyti loginiai elektroniniai komponentai, kurie atlieka 4 pagrindinius loginius veiksmus (sudėtį, atimtį, daugybą ir dalybą). Didesni loginiai komponentai atlieka sudėtingesnius veiksmus, pvz. kvadratinės šaknies traukimas ir kt.
ASCII DATA (ASCII FILE) – duomenys arba dokumentas su duomenimis, kuriame duomenys pateikiami raidėmis, skaičiais, kitais ženklais bei komandomis. Šis terminas nurodo tekstinę informaciją.
ASSEMBLER – programinė įranga, kuri paverčia simbolines instrukcijas, parašytas Asemblerio kalba (ASSEMBLY LANGUAGE) į mašininį binarinį kodą (MACHINE LANGUAGE).
ASSEMBLY LANGUAGE – programavimo kalba (kodas), kurią sudaro grupė užkoduotų raidžių ar sutrumpintų pavadinimų, vadinamų mnemonikais. Mnemonikas padeda iš atminties ištraukti duomenis. Kiekvienas mnemonikas atstoja vieną instrukciją, kuri yra paverčiama binariniu kodu mašininei kalbai. Mnemonikus naudoti yra daug paprasčiau, nei pilną komandą rašyti mašinine kalba. Pavyzdžiui, daugybos mnemonikas bus MUL, kuris kompiuteriui nusako komandą MULtiply.
ASYNCHRONOUS – terminas nusako nesurištą su taktu arba laisvai sklindantį skaitmeninį signalą, kuris sėkmingai atlieka kompiuterio instrukciją; vienos instrukcijos pabaigimas sužadina kitos instrukcijos pradžią. Operacijos atlikimo greitis priklauso nuo srovės signalo sugeneravimo greičio ar tinklo. Priešingas būdas – sinchroniškumas (SYNCHRONOUS), kur signalus griežtais taktais generuoja sistema.

B


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

C


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

D


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

E


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

F


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

G


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

H


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

I


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

J


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

K


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

L


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

M


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

N


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

O


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

P


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

R


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

S


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

T


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

U


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

V


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

W


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

X


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.

Z


Skyrelis ruošiamas. Atsiprašome už nepatogumus.


Jei neradote angliško kompiuterinio termino paaiškinimo – klauskite mūsų pasinaudodami užklausos forma dešinėje.

Parašykite komentarą